فضاهای نرمدار اقلیدسی l-فازی و فشردگی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، فضاهای نرمدار اقلیدسی ‎-l‎فازی تعریف شده و فشردگی در این فضاها مورد بحث قرار گرفته است. چون فضاهای نرمدار فازی شهودی شرایط اضافی داشتند یک نظریه ی اصلاح شده و تعمیم یافته از فضا های نرمدار فازی شهودی، یعنی فضا های نرمدار ‎-l‎فازی ارایه گردیده است. همچنین فضاهای نرمدار ‎-l‎فازی و برخی نتایج مهم توپولوژی ‎-l‎فازی القاء شده از فضای نرمدار اقلیدسیl‎-فازی مورد بررسی قرار گرفته است. این نتایج می تواند در مطالعات مربوط به بی نظمی سیستم های دینامیکی گسسته، در فضا های نرمدار اقلیدسی ‎-l‎فازی استفاده گردد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

فشردگی روی فضاهای نرمدار نامتقارن

هدف ما در این پایان نامه، مطالعه زیرمجموعه های فشرده و پیش فشرده روی فضاهای خطی نرمدار نامتقارن با تمرکز روی مشبکه های باناخ با نرم نامتقارن می باشد.

فضاهای l- فازی غیرارشمیدسی نرمدار و پایداری معادلات تابعی

در این پایان نامه به بررسی فضاهای نرمدار فازی می پردازیم. هم چنین فضاهای نرمدار l- فازی غیرارشمیدسی را معرفی کرده و پایداری معادلات تابعی مربعی و مربعی فوق العاده را در این فضا بررسی می کنیم. در پایان به معرفی فضای n- نرم l- فازی غیرارشمیدسی خواهیم پرداخت و پایداری معادله تابعی مربعی را در این فضا اثبات می کنیم.

15 صفحه اول

تعامد برکوف-جیمز در فضاهای برداری نرمدار

در این مقاله به بیان چگونگی گسترش رابطۀ تعامد دو بردار در فضاهای ضرب داخلی به فضاهای برداری نرمدار می پردازیم. رابطۀ تعامد بِرکوف-جیمز و انواع دیگر تعامد را معرفی و ویژگی های آنها را از دید هندسۀ فضاهای برداری نرمدار بیان می کنیم.

متن کامل

پایداری معادله مکعبی در فضاهای نرمدار فازی

در این پایان نامه پایداری معادله تابعی مکعبی در فضای نرمدار فازی شهودی و فضای n-نرم فازی شهودی بررسی شده و با ذکر تعریف پیوستگی فازی شهودی، پیوستگی معادله مکعبی در این فضا تعیین می شود. همچنین معادلات تابعی مربعی و مربعی فوق العاده معرفی شده و پایداری این معادلات در فضای نرمدار فازی شهودی بررسی می شود.

15 صفحه اول

پایداری معادلات تابعی در فضاهای نرمدار فازی

پایداری معادلات تابعی، نه تنها برای ریاضیدانان بلکه برای پژوهشگرانی که بیرون از حوزه ی ریاضی محض فعالیت علمی می کنند، می تواند موضوعی با اهمیت و جذاب باشد. بعنوان مثال فیزیک دانان به پایداری فرمول های ریاضی که در مدل های فیزیکی بکار می رود، علاقه مندند. بطور دقیقتر فیزیک دانان و دیگر دانشمندان علاقه مندند، بتوانند تعیین کنند وقتی تغییر کوچکی در معادله ی مدل یک پدیده بوجود می آید، چه تغییر بزرگی...

15 صفحه اول

عملگرهای خطی کراندار فازی در فضاهای نرمدار فازی

این پایان نامه، به بحث در مورد عملگرهای کراندار فازی در فضاهای خطی نرمدار فازی می پردازد و قضایا و نتایجی را در این زمینه به اثبات می رساند. برش های فازی، عملگرهای کراندار فازی به عملگرهای کراندار قوی بطور کلی، در فضای خطی نرمدار فازی با تعریف و ضعیف فازی تقسیم می شود. در این حالت، روابط بین کرانداری فازی و پیوستگی فازی روی فضاهای خطی نرمدار فازی و فضای باناخ فازی مورد بررسی قرار می گیرند. ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه مراغه - دانشکده علوم پایه

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023